periodic table

5/17/2009

HAPPY TECHER'S DAY


Assalamualaikum...

selamat hari guru kepada semua warga pendidik di seluruh Malaysia. mmmmm dptlah satu kad ucapan dari cikgu eriey....hehehehe...lawo kad.
thanxx eriey.......itu tandanya dihujung minggu ni...kat umah je lah yaa......hehehe.....
ucapan selamat hari guru utk semua guru yang telah mendidikku sejak sekolah rendah lagi.....



citer pasal cikgu skolah rendah dulu ...kelakar... masa aku di darjah 2, rasanya....cikgu tuh pun dah arwah kot!!!...... nama cikgu tu kalau x silap, cikgu kamariah.....masuk jer kelas kami dia mula lentok kat meja guru...tandanya...adalah tugas kami yg disusun jadual kena cari uban dia.....ahahahaaaa.....

susah cari uban.....dia suruh ambik kapur tulis .......letak kat tangan...so, mudahlah nak cabut uban dia.....boleh dikatakan hari2 camtuh....kelas aku 2 zamrud masa tuh. tapi...aku heranlah masa tuh...kami sebagai anak murid x reti nak merungut apatah lagi komplen kat mak ayah.
terima jer....cara cikgu tuh....sebab yg kami tahu,...walau sesapun pun jua...walaupun tukang kebun...kalau dia lebih tua dari kita....kita kena hormat. itulah bezanya anak murid dulu dan sekarang.....

mungkin disebabkan itulah....aku juga telah ditakdirkan menjadi seorang guru walaupun itu bukan cita2 asal. bagi aku, guru perlu dihormati bukan kerana aku perlu dihormati oleh pelajar aku, tapi aku yang perlu menghormati bekas2 guru aku. prinsip hidup.... apapun yang kita buat, biarlah mendapat keberkatan dari Allah taala...amin.

Comments :

4 comments to “HAPPY TECHER'S DAY”

pauhputik said...
on 

selamat ari guru tok tuan nya blog nie........

lesson said...
on 

mmmm....tq pauh..lawa nama

Ariey said...
on 

Selamat hari guru..sorila lmbt ucap haha..

P/S:Jgn selalu rotan anak murid yer hahaha

mcg said...
on 

ariey...igtkan lupa....eeeeee...satu lg...igtkan riey org pertama igt...rupanya ariey org pertama lupa...hehehe...anyway thanxxx

Post a Comment

 

Copyright © 2009 by ...